sofiastotto

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 24 augusti 2012 21:47


Idag va Ellen här. Vi hade tänkt rida i onsdags, men det va så dåligt väder att vi bytte dag tills idag, vilket vi inte ångrar! Det va verkligen perfekt väder! Vi red bort mot vindkraftverken och bort på grusvägen. Mest i skritt och lite trav. Totto skötte sig hur bra som helst. Mimmi blev lite jobbig stundtals, men med Ellen på ryggen som skötte situationen galant så gick hela uteritten toppen!

Efter grusvägen valde vi att rida lite på vår gräsväg så att vi kunde galoppera lite. Hästarna blev glada och speciellt Mimmi. Testade att variera vem som va först och det gick bra båda delar. När jag va längst bak med Totto en omgång så kändes det som att han fick eld i baken, för han blev rädd för något och ville helst kika bakåt. När vi ridit bort och vände hem igen så såg vi Alice komma ridandes på sin Totte, som faktiskt heter Eld i baken, så Totto hade koll på läget.    Haha..


Hästarna va lika glada som vi och vi alla hade veligen en helt perfekt uteritt!


   


 



Av Sofia Lindström - 24 augusti 2012 07:23


Jag vet inte vart vårt ena minneskort är till kameran. Irriterar mig då jag har en del ovisade bilder där som jag skulle vilja visa!

Får ta och leta ordentligt senare idag.


Svettig Totto efter sommarbetesläpp:


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards