sofiastotto

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Sofia Lindström - 5 mars 2013 16:46


Här är en super bra film om hur en sadel ska sitta, utifrån hästens rygg och rörelser. Filmen är på engelska, men är väldigt lätt förstålig då hon gestikulerar och ritar på hästen. Värd att titta på!


Om ni inte ser filmen, så finns den även --> Här!


 

Av Sofia Lindström - 5 mars 2013 07:40


Någon som är sugen på att se lite fler filmer?   


Usch vad det ser illa ut i hagen nu.. Massa bajs överallt. Längtar till fina sommarhagar!

 

(Ignorera skuggan  )



 

Av Sofia Lindström - 5 mars 2013 07:22


Igår ägnade jag många timmar med hästarna.   


Började med att jag tänkte hämta Totto ute i hagen. Han gick iväg.. Efter en del lockande så ändrar jag mig och ropar på Mimmi. Söt tjejen kommer med en gång och vill gärna hänga med in. Borstade länge på henne, flätade halva övre delen av hennes man som bongsyrigt åker över till andra sidan. Hon fick även en fläta i svansen och efter ett tag åkte repgrimman på och vi gick ut på en promenad. Det verkade uppskattas! Mimmi va lugn och sökte sig till mig. Hon nosade mycket på marken och när vi började på och närma oss stallet igen började jag att springa lite, glad blev Mimmi och hände på. Hon är så söt när hon springer, för hon blir så ståtlig med huvudet välvt och svansen i en härlig dansande plym. Söttjejen!


 


När jag sedan släppt ut Mimmi, så hängde Totto med in utan problem. Jag visade honom grimman och han tryckte själv ner nosen i den. Jag borstade honom noggrant och sadlade honom för en liten ridtur. Red fram och tillbaka på grusvägen och sedan så red vi lite på baksidan av stallet. Totto skötte sig kanon. Dock tyckte han att det va lite roligare på grusvägen än att gå på volt vid hagarna. Efter ett tag red vi även iväg till vår trädgård och kikade in de som fanns att kika på. Totto höll sig i skinnet och lunkade på dit jag styrde honom.

Efter ridturen så fixade jag honom i stallet. Flätade hans svans och putsade lite extra även på honom. Bättre att göra det efter man har aktiverat honom. Annars finns det risk för att han inte står still på grund av överskottsenergi och då blir det bara tråkigt för både honom och mig. Men igår gick allt kalas!



Efter jag släppt ut Totto så ville han vara med hela tiden istället   :


 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards