sofiastotto

Alla inlägg under juli 2012

Av Sofia Lindström - 10 juli 2012 09:42


Idag känner jag mig riktigt skriv sugen! Dock kan jag inte riktigt komma på vad jag ska skriva om..


Om ni har några tips om vad jag ska skriva om eller något ni undrar om så får ni super gärna kommentera! Det jag inte vet tar jag reda på!

 

 

 

 

 

Av Sofia Lindström - 10 juli 2012 09:35


Vet inte riktigt vad som har hänt med min mobil. Datorn vill inte "känna av" mobilen när jag sätter in sladden. Mobilen laddas, men jag får ingen kontakt med datorn. Mycket tråkgit då jag ofta tar kort till bloggen med mobilen.    Kanske löser sig.

Försöker även skaffa Bloggplatsens mobil app. På det viset skulle jag kunna lägga upp bilder från mobilen även om jag inte kan göra det via datorn längre.   Det återstår att se!


 


 

Av Sofia Lindström - 9 juli 2012 23:32


Något som jag inte har förstått mig på här på Bloggplatsen är hur man gör en länk klickbar. Nu när jag bara kikade runt lite så gick jag in på en grej som jag inte brytt mig om, "frågor och svar" där stod det smått och gott hur man ska göra för att fixa en klickbar länk på bloggen. Dags att testa?   


Från detta bolag har jag beställt hästgrejer från idag!


Funkade det?

 

 

 

 

Av Sofia Lindström - 9 juli 2012 15:01


Idag har vi börjat på en ny hage till hästarna. Våra grannar som bor närmast oss har varit gulliga och erbjudit våra hästar att beta på deras mark. Vi hade sedan innan ett gäng med stopl, dock viste vi att det inte skulle räcka. Vilket stämde. Imorgon blir det att åka iväg och handla mer stolp.

Tycker det är riktigt trevligt att arbeta ute, speciellt med såna saker som har med hästarna att göra!    Dock såg jag en sak ute på en sten som jag helst vill glömma. Vad tror ni att det va? En äcklig huggorm! Jag har så länge jag kan minnas varit livrädd för ormar. Fler fobier har jag med; Höjdrädd, rädd för spindlar (har faktiskt inte varit det förr, men efter en gång när jag jobbade hos ett gamalt par så skulle damen i huset döda en spindel som klättrade på väggen med fingret, då stack den henne, och efter det så tycker jag att dom inte är något vidare.) sen tycker jag att festingar även är mycket obeghagliga! Kan säkert komma på mer saker som jag är rädd för, men just nu står det stopp.


Har ni några fobier? I så fall vad?

 


Mimmi irriterar sig på insekterna, medans Totto tar sig en tupplur. En av våra mycket preliminära hage som inte längre ser ut på detta vis.    Här stod de såklart inte heller i över natten, utan bara ett par timmar under uppsikt på dagen:

 

 

 

Av Sofia Lindström - 8 juli 2012 21:39


Va nära på att glömma av uppdateringen idag!   

Tog oss världens längsta sovmorgon. Det behövdes säkert, men ack så kort dagen blir då. Ska försöka att komma i säng i tid idag så att jag orkar upp lite tidigare imorgon!

Marja va här idag och gjorde Equine touch på båda hästarna. Hästarna verkade tillfreds bägge två och man märkte på Totto speciellt när vi skulle gå ut ur ladan att han va lite seg = avslappnad. Red även Mimmi senare på kvällen och hon kändes jätte trevlig och tillfreds! Hon hamnade i en låg avslappnad form redan i början på passet.    Alla glada!



Avslappnad Mimmi:

 


 

Av Sofia Lindström - 7 juli 2012 14:03


Idag är sista dagen på Töreboda festivalen. Har bestämt mig för att vara nykter idag då jag inte mår något vidare värst idag sen igår.    Har väldigt svårt för att dricka dagen efter. Hatar verkligen att vara bakis då hela dagen efter är förstörd. Vill verkligen ta vara på dessa sista dagar innan jag börjar jobba igen. Nästa vecka är den sista semesterveckan för denna gång. Sen tar jag två veckor i september med.   

Nästa vecka kommer bestå av en hel del ridning och umgår med hästarna! Sen fyller även min underbara Ellen och hennes pojkvän 25år och det ska firas!


Har ni gått på festivalen i år?


Bjuder på en av mina favorit bilder på Totto:

 


 

Av Sofia Lindström - 6 juli 2012 16:00


Igår va bromsar och flugor envetna som aldrig förr! Hästarna stod inne blans småträden och sökte skudda och skydd från insekterna. Dom stod hade inte svansen stilla en sekund. Av nyfikenhet kom dom ner till mig och Erik som fyllde på vatten i deras tunnor. Dom stannade kvar i någon minut eller två, sen gav dom sig iväg i full galopp mot småträden igen för att söka skydd. Då hoppade "mamma hjärtat" till lite exra och jag beslöt mig för att gå in och hämta flugtäckena. Köpte i all hast ett flugtäcke från Marja då jag tyckte så synd om hästarna och ville inte bara lägga på en ett täcke. Har ju köpt från Tradera men dom har inte kommit än. Jag la på dom täckena i hagen och med en gång så lugnade dom ner sig. Det va nästan som att dom pustade ut och tackade vänligt för täckena dom fått. Sen rörde dom på sig som vanligt och gick och åt gräs istället för att stå och trycka inne bland träden.


Har ni flugtäcken på hästarna nu?


   


 



Av Sofia Lindström - 6 juli 2012 10:57


Nu har jag byggt ut hästarnas hage. Bara preliminärt, men jag vill passa på att låta dom beta på den ytan som padocken ska bli på (om det kommer att gå och gräva någon gång, det är så surt i backen just nu, så det blir att vänta ett tag till). Man ska ju nyttja gräset som finns.   


Uppdatering om Mimmis flugpannband. Hon hade det kvar, fast det satt inte så som jag hade satt på det. Däremot verkar hon trivas ganska bra med det då det har suttit på bra mycket längre än andra flugskydd!



Så här snygg va hon i går morses:

 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards