sofiastotto

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Sofia Lindström - 4 november 2012 15:34


Idag fick jag äntligen med mig min sambo Erik på en ridtur!   Erik red Totto och jag red Mimmi. Mimmi och jag tog täten. Totto tog det väldigt försiktigt med Erik. Dom höll sig på ett fint avstånd från oss och Totto stressade inte på när dom kom lite längre efter heller. Vilken fin fyraåring jag har!   


Erik får tyvärr mega ont i ljumskarna när han rider. Jag försökte säga åt honom att slappna av, men det hjälpte inte speciellt mycket enligt honom.    Fick blir en kort runda i endast skritt, för att inte trötta ut Erik alldeles för mycket. Hehe.. Inte lätt att få med honom på en tur kan jag säga. Har haft hästarna här hemma sedan midsommar, och det är första gången som han rider med mig. (Han har suttit på hästarna i hagen, men inte tagit någon tur på dom).

Efter en kort tur red vi tillbaka till stallet och jag bad Erik att hålla Mimmi lite så att jag kunde slänga av Totto all utrusning. Satte sedan på honom hans regntäcke. Och efter det fick Erik gå ut med Totto i hagen, så att jag och Mimmi kunde ta oss en mer ordentligare tur.

Det va nog en helt lagom tur för Totto som gick lite hårdare igår, men Mimmi behövde motioneras mer. Tog en del galopp för att rasta av hennes överskottsenergi. Mimmi hade inte den bästa dagen, lilla fuxmärren.   Men det gick helt okej, och vi avslutade med en jätte fin lång och låg trav. Skrittade tillbaka och pysslade med Mimmi länge i stallet. Mysig dag!


Erik och Totto, ett fint par:

 


Mimmi svettas ganska mycket i sin vinterpäls:


 


 



Av Sofia Lindström - 4 november 2012 09:39


Visste ni att..


Förra månade klickade ni läsare tillsammans in på min blogg 1819ggr. Ganska häftigt!   


 


 




Av Sofia Lindström - 4 november 2012 09:14


Igår red jag min svartvita lilla springare. Han va allmänt seg men va glad ändå och gjorde det jag bad honom om. För att det inte skulle bli exakt samma som sist jag red så fick han gå och testa lite nya vägar i skogen. En liten längre uppförsbacke som jag såg från hästryggen. Fick även syn på en stock som låg relativt bra till. Har tänkt mig att ta en promenad i skogen och rensa upp före och efter stocken, så kommer man att kunna hoppa den sen.   Kul! Totto fick kliva över den igår. Ville ju som sagt göra lite anorlunda med honom så att det inte bara blev runt, runt ridning. Totto tvekade inte en sekund och klev över skocken med ett litet skutt, sötnos killen! Efter skogsrundan red jag lite på vår väg och körde ett par galopper. Nu taggade Totto till rejält och jag hann knappt vända honom innan han ville iväg. Men snäll som han är så väntade han ändå in mina signaler och efter fartfyllde galopper sa jag bara -Sakta.. och då saktar han av. Så sköt att slippa slita och dra i sin häst för att få stopp på den! Lyckan än en gång med att ha ridit in sin egna häst!


Totto igår innan ridning:



Och medans jag fixade Totto, levde Mimmi rövare i lösdriften:


   


Blan de första galopperna ihop:

 



 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards