sofiastotto

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Sofia Lindström - 21 februari 2013 07:36


Tog in Mimmi igår vid kvällsmaten och stod och borstade på henne en stund. Hon fällde vill jag lova! Puh! Tur att jag har min 'furminator' (det är en borste som man får bort väldigt mycket päls med). Den fungerar som en ryktsten, men man slipper vässa den och den finns kvar även efter ett par ryktningar.   Det va med lite blandad förtjusning tyckte Mimmi. Hon är så rolig för hon talar verkligen om vilken borste hon gillar och inte.

Hon stod stilla och fint hela tiden, ända tills Totto började på och göra ljud utanför (vad kallar man det när hästarna säger - humhumhum..?). Då började hon på att bli lite orolig, men det va i samband med att jag va klar och va påväg att släppa ut henne igen. Anledningen till att hon blev orolig va ju för att Totto påstod att han såg något där ute, och ville att Mimmi också skulle kika. Knäppa hästar.   


Får se om jag hinner med en promenad med dom idag. Annars så ska jag hinna med det imorgon! För på lördag ska jag till Örebro med Mamma och min syster (eller det är preliminär bokat, men hoppas att vi ska dit). Sen på söndag så ska vi eventuellt iväg och kika på sadel, jag och Johanna. Fast jag ska säkert kunna klämma in lite ridning då med!   Man får passa på när man har lite tid över!



Vill verkligen få igång ridningen mer nu! Längtar tills Totto är i riktigt bra kondis och vi kan börja på och hoppa mer!


Det skrev jag nog inte om igår, men när jag red Totto sist, i Tisdags så kunde jag inte hålla mig så jag styrde mot vår lilla stock två gånger. Till Tottos stora förtjusning! Han blev överlycklig och fattade galopp på eget insiativ och flög över. Han tog rediga språng över, och jag som hade westernsadeln hade lite svårt att hänga med. Men det fixade vi ändå! Han fick ju hela tyglarna i alla fall.   Men nästa gång jag bestämmer mig för att hoppa lite så ska jag ha hoppsadeln på, så att vi kan hoppa några mer språng!



Ibland så ser han faktiskt ganska stor ut för att bara vara 156cm:

 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards