sofiastotto

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Sofia Lindström - 9 februari 2013 10:32


Gillar ni blogginlägg med ridkläder? Tycker ni att det är något som jag borde blogga om mer?


Här en regnjacka från Hööks som jag även skulle kunna tänka mig. Enda nackdelen är att den ser lite kort ut, jag föredrar lite längre jackor. Annars är den super snygg, och har ett bra pris på 479:-   



Den är även supersnygg i brunt!


 


 



Av Sofia Lindström - 9 februari 2013 09:18


Idag ska jag rida Ben igen. Skulle igentligen ridit honom igår men jag har en dendens till att få så ont i ryggen på fredagar på jobbet (strykning) vilket gör att jag gärna vilar upp min rygg på kvällen. Men i alla fall så hade jag tänkt att rida i fredags eftersom jag inte red i torsdags av rimliga själ (förlovning).  Men vi flyttade ridningen till idag!


Senast jag red honom va i onsdags. Vi la fram några travbommar och ett par hinderstöd. Travade över ett par gånger och bad sedan Maria att sätta upp ett litet hinder. Blev lite gymnastisk hoppning med en bom, ett rättuppstående och sedan en bom. Ben tog i och hoppade superfint! Vi fick massor av fina språng den dagen! I slutet låg hindret på ca 90cm. Ben tog i så att han lät ett par gånger. Så han fick allt kämpa han.   Hihi.. 


Efter ett språng fick han dock ett ryck.. Vi hade precis hoppat och kom i galopp fram till ett hörn som han är lite känslig/tittig för i ridhuset. Han tvärvände, satte fart i fullt ös och la på ett rejält backutspark samtidigt som han drog iväg diagonalt genom ridhuset. Jag minns att precis när jag började få koll på läget så tänkte jag 'vilken bra balans jag har'. Hahahahaha..   Man kan ju vara mallig då man sitter kvar, för det är ingen höjdare att åka av i alla fall!

Men i helhet så gick det riktigt fint och vi kom till bra ridning i slutet pav passet med!


Bild från ett annt tillfälle:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards