sofiastotto

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Stötar

Av Sofia Lindström - 29 mars 2013 10:59


Jag har hamnat i en väldigt tråkig situation med Totto. Han har blivit rädd för mig.   Eller inte för mig bokstavligen men i samband med täckande och ibland i andra situationer med. Det är nämligen så att jag har råkat ge honom rätt många stötar det senaste. Rejäla som har låtit som strömmen i staketet. Jag har även gett Mimmi ett par, men hon tar inte lika illa upp som Totto. Totto känner sig kränkt skulle jag tro. För han ser så extremt besviken ut att bli straffad för något som han inte förtjänar att bli straffad för.


Sist jag råkade ge honom en stöt va igår.


Jag va ute för att morgonfodra och ville passa på att ta av hästarna täckena. Jag tog av Tottos täcke först och gick sedan till Mimmi och tog även av hennes. Sen gick jag tillbaka till Totto. Jag viste inte om jag va "uppladdad" eller inte, men jag höll i ett metallspänne för att jag hoppades på att den skulle urladda mig. Totto kom fram med sin snälla mule och skulle lukta på min hand. Jag stod helt stilla och lät honom komma till mig. PANG!


Totto fick en rejäl stöt och kastar sig om i ren panik. Stackarn...   När det va dags att kvällsfodra skulle jag även slänga på hästarna täckena igen. Mimmis täcke slängde jag på utan problem. Men Totto.. Det gick verkligen inte. Så fort jag kom i närheten med täcket så kastade han sig i panik. Jag som fortfarande har feber va ju inte super sugen på att springa efter honom. Men skam den som ger sig tänkte jag. Jag vet inte hur lång tid jag höll på och kämpade med att få på honom täcket, men det va på tok för länge för en med 38grader i feber i alla fall.


Efter ett tag gav jag upp. Jag orkade helt enkelt inte. Jag gick tillbaka till lösdriften och fyllde på höt i nätet. Efter ett tag kom min tvåfärgade lilla vän och stack in huvudet i lösdriften där jag stog. Han kom in så försiktigt och va så otroligt söt. Jag förstod då att stötarna verkligen va förknippade med täcket och att han inte ville mig nåtot ont. Jag klappade honom och sa att jag älskar dig.

Jag är ganska så säker på att han sa desamma till mig.   


 


 




 
 
Ingen bild

Susanne Hietalahti

29 mars 2013 11:39

Stackars er båda två.

Sofia Lindström

29 mars 2013 19:42

Ja det är inge kul.. :(

Glad påsk!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards