sofiastotto

Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Sofia Lindström - 20 oktober 2013 19:39


Hästen kanske inte är rädd för bilar, men den kan bli rädd för annat:



Om ni inte ser youtube klippet, så finns den HÄR!

 

 

Av Sofia Lindström - 20 oktober 2013 13:28


Idag har vi varit och hämtat halm igen. Köper halm med gräs i som jag använder för att dryga ut hösilaget då jag inte vill att dom ska gå upp så mycket i vikt, men samtidigt få så pass mycket att dom har att tugga på något i stort sett hela dagen. Man måste tänka på magsyran som hästarna producerar snabbt i magen så fort dom slutar äta.


Nu har bonden brevid oss särat på kor och deras kalvar. Det är fullt liv och dom "muar" mest hela tiden. Totto som är korädd står och ill glor i hagen 24/7. Tror inte att han äter som han ska just nu. Han hänger gärna med mig till lösdriften och äter lite, men sen när jag går därifrån så går han ut och glor istället. Han känner sig inte helt trygg helt enkelt.


Vet sedan tidigare att det kan ta ett par dagar tills korna lugnar ner sig. Hoppas på att det går så fort som möjligt.


Fotade lite igår. Totto tittate som sagt mest på korna, men snygg är han i alla fall:

 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards