sofiastotto

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Sofia Lindström - 21 oktober 2013 20:32


Igår grejade jag massor på gården och även med hästarna. Efter att vi lastat ur halmen i transporten så passade jag på att lasträna lite.


Tyvärr gick det inte speciellt bra med Totto, han va för skärrad av kossorna så han tittade bakåt mest hela tiden och va inte speciellt sugen på att gå in i transporten. Men han skötte sig ändå hyggligt, men långt ifrån så bra som det brukar vara!

Efter så fick han bli lite longerad på linan, och då slappnade han av mer, han gick med nosen nere i backen och frustade nöjt. Finns massor av spänningar i den kroppen nu tyvärr. Jäkla kor.   


När jag skulle lasta Mimmi så hängde hon med med en gång, hela vägen in. Efter att vi gått ut igen tyckte jag att dörren(som vi har som bom ibak) satt lite dumt och jag skulle försöka spänna upp den, så jag gick runt och ställde mig utanför transporten bakom dörren. Till min STORA förvåning bestämde sig Mimmi för att knalla in i transporten igen medana jag pillade med annat. Hahahaha.. Super kul!    Sen gick vi till sommarhagen och red lite. Barbacka och med repgrimma. Gick toppenbra!


Sötnosen från igår:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards