sofiastotto

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Sofia Lindström - 6 april 2013 07:43


Hästloppis i Jula! Kom och fynda!   



 


 

Av Sofia Lindström - 6 april 2013 07:31


Igår när jag kom hem från jobbet kollade jag som vanligt bort mot hästarna. Totto stod närmast och Mimmi lite längre bort. Efter ett tag tyckte jag att Totto stod lite väl närma vägen. Och när jag kom närmre med bilen så såg jag till min stora förvåning att Totto inte alls va i hagen. Han va lös!


Jag tittade upp mot huset och såg att Erik satt i verandan i lugn och ro. Jag gick ur bilen och ropade på honom - Totto har rymt!


Jag fick med mig ett päron som jag hade i bilen och gick bort till Totto. Han stod helt lugnt och åt gräs (som förstås va mycket uppskattat). Jag försökte att inte göra en stor grej av det och jag ville absolut inte behöva jaga honom, blir bara dumt då. Jag gick fram  till honom med ett par meter emellan, bröt en bit päron, som Totto förövrigt är extremt förtjust i. Han kom fram till mig. Sen hängde han med mig bort till hagöppningen.


Hagen va trasig, övre tråden hängde och en stolp hade gått helt av. Så vid grinden behövde jag bara öppna nedre tråd. Jag visade Totto päronbiten och han hängde lydigt med in tillbaka till hagen. Skönt!

Jag hann inte ens att tänka på att hämta grimma eller grimmskaft. Tur hade jag som hade ett päron i bilen!


Erik sa att han inte hade sett vad som hänt. Han hade stått och fällt träd och Totto och Mimmi hade busat omkring i hagen. Men antagligen så måste Totto blivit rädd och hoppat över staketet, och också fått det med sig.


Totto är hel och hade inte ens en liten skråma. Dock va han krullig av torkad svett. Men det va skönt att det inte va värre! Och att han stannade på gården! Puh!


(Mimmi va ju också gullig att hon stannade kvar i hagen. Hon hade lätt kunnat kliva över tråden och gått iväg för att käka gräs hon med. Gulliga tjej!)


Bus unge!

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards