sofiastotto

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Sofia Lindström - 26 april 2013 07:10


Igår öppnade jag upp till en annan hage, så att hästarna fick beta där ett litet tag. Tänkte att jag ska börja beta dom i tid, och ta det mycket succesivt!

Det finns inte så mycket att äta än, och allt känns väldigt försenat när det gäller betessläpp. Men det är ju fortfarande "bara" April. Så vi får hoppas på att Maj blir en grönskande månad!


Hur tidigt börjar ni på att beta era hästar?

 

Efter att ha släppt ut dom i hagen gick jag på varsin promenad med hästarna. Mimmi först. När jag och Mimmi gick iväg blev Totto lite smått tokig. Han gjorde sitt klassiska pip som han alltid gör när han busar, sen galopperade han längsmed hagen och tog ett jätte skutt över stocken och gjorde världens brall efteråt. Hahah... Söta hopptokiga killen!!

 

Mimmi skötte sig fint och verkade tycka det va skönt med en liten promenad.

Totto och jag gick också en liten promenix. Han tyckte det va så kul att han ville gå före mig. Sen mötte vi även en lastbil med timmerstockar på, Totto brydde sig ingenting. Skönt!

 

Sen fick dom gå tillbaka till deras vanliga hage.   

 

 

Mimmi är inte kung över lösdriften, men hon va det garanterat över kullen.   

 

 

 

 

 

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards