sofiastotto

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Sofia Lindström - 10 september 2013 09:02


I söndags(?) tror jag det va, red jag Totto. Han fick barbacka padden på sig och ett vanligt träns. Tänkte jogga och känna på honom lite. Det är verkligen dags att sätta igång honom mer nu!

Han va i alla fall super nöjd! Redan när jag hoppade upp så blev han glad och väldigt frammåt. Jag ångrade mig lite att jag inte tog en vanlig sadel, men den oron försvann fort.

Även om Totto är pigg så händer det inget, eller hur man ska säga. Han sköter sig ändå och han är så lätt att hänga med, så det är inga problem att rida barbacka. Jag måste dock påminna mig om det då jag glömmer av det hela tiden. Ni vet nog hur det är när man sitter på en häst och det känns som att den ska sticka iväg eller busa. Med Totto så har det dock aldrig hänt att han har busat iväg med mig.   Som tur är, och "peppar peppar".


Vi red runt och jag kände på honom i alla gångarter. Han va dock lite konstig för i ett av hörnen ville Totto gärna vika av och dra sig mot mitten. Jag tryckte tillbaka honom ett par gånger, men sen lät jag honom visa mig vad han ville, då han absolut ville in mot mitten.

När han fick fria tyglar så gick han fram till ett hinder, eller hinder och hinder, det va en hög med bommar, pressening och ett longerspö, men absolut kunde det va ett hinder.


"Hindret"

 


Jag antog att han ville hoppa, men trodde faktiskt inte att han ville hoppa just det hindret, då jag själv skulle säga att det nästan va ett "skrämselhinder" vilket han brukar vara lite töntig med, och som sagt så red jag barbacka..


Jag gjorde en stor volt och visade honom hindret. Jag tänkte här att nu får han bestämma om han vill hoppa eller inte, för jag va faktiskt inte så sugen på det med tanke på att jag inte viste vad han skulle göra (kasta sig åt sidan, hoppa vrål stort..)


När Totto nu fick chansen tar han trav av sig själv, han spetsade öronen, fattade galopp och tar hindret klockrent!

Efter hindret va han som en ostbåge och studsade iväg i bockasprång, HUR nöjd som helst! Hahahahaha...


Tokiga häst! Han får mig alltid på så bra humör! Vore så kul om man kunde ha filmat honom när han gjort något liknade, för han gör ju faktiskt sånt här lite då och då. Han måste ju älska att hoppa, och han visar mig å tydligt! Hihihihi.. Söta häst!   


Totto från ett annat tillfälle då an absolut inte ville stå still när jag grejade med honom:

 


Men vem kan bli arg på en sån här snygging?

 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards