sofiastotto

Alla inlägg den 30 september 2013

Av Sofia Lindström - 30 september 2013 21:14


Skrivet av Caroline från Equiss.webrider.se:


 - Jag brukar inte vara den som klagar över annan filosofi än min egen, men det finns vissa saker jag helt enkelt inte kan förstå. Jag kan nämligen inte begripa hur vissa ryttare, främst inom ridsporten, utsätter sig själva och sin häst för onödigt lidande. Jag kan inte begripa varför människor envisas med att använda inspänningar på hästen, men även på sig själva. Det finns ingenting som är så onaturligt som att rubba en naturlig skevhet. Det går inte att tvinga en muskel att börja fungera helt annorlunda, det är en process och ingenting vi kan bemästra på en lektion.


Jag tror att ni redan nu har insett kristallklart att jag är helt emot inspänningar och det är antagligen inte första gången ni läser något liknande. Men de flesta diskuterar hjälptyglar till hästen, jag tänker diskutera hjälpmedel för ryttare. För hur det än kommer till kritan så kan vi aldrig omvandla en naturlig skevhet på en natt. Vi kan inte rubba en naturlig balans i kroppen utan att skapa obalans och med obalans kommer spänning. Och spänning är vår värsta fiende. -



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards