sofiastotto

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Sofia Lindström - 23 september 2013 19:51


För er som vill börja rida bettlöst, titta och njut:



Om ni inte ser klippet så kan ni kika på den ---> H Ä R!



 

Av Sofia Lindström - 23 september 2013 07:15


Tänkte lägga upp en liten film sedan i förrgår. Totto hade inte sin bästa dag som jag skrev i förra inlägget, och nu i efterhand så skulle jag tro att det har med pälsbyte att göra. Han är lite extra grinig och viftar på svansen när jag ber honom gå fram lite mer, vilket han inte är intresserad utav.   


Klippet är från ibörjan av passet. Jag låter honom jogga och sitter ner i traven. Ibland så verkar det som att han gillar bättre när jag sitter ner, och denna dagen va en sådan dag. Tror att han tycker jag stör honom i lättridningen ibland. Och jag tycker själv att jag rider bättre när jag sitter ner, man kommer åt på ett helt annat sätt och man har bättre kontroll över vart hästens kropp befinner sig.


Om ni är sugna på fler klipp så får ni hojta till!   


I detta klipp väljer Totto att ha en väldigt låg form, vilket jag tycker är okej! Han är under igångsättning efter hans "hovböldsvila" och sen är han inte tillräckligt stark för att bära sig högre, speciellt inte så tidigt i passet!


Kommentera gärna om ni har några frågor eller funderingar!


 



 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards