sofiastotto

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Sofia Lindström - 6 januari 2013 21:30


Fyndat på Tradera (igen...)   Denna gång blev det ett par luddiga skydd till Mimmi. Har inte så många skydd till henne, så jag får passa på när man kan fynda! Skönt är ju också med hästar som bara har en storlek emellan sig med, så kan den ena inte ha, så kan den andra (oftast) ha. Mimmi har ärvt nästan alla Tottos "gamla" täcken. Och jag har även insett att han inte ens är en 140:ia längre som han har varit, utan han är nu en 145:a   Mimmi passar bäst i 135. Men får se om hon kanske får ärva ett av Tottos 140täcke, då även det börjar bli lite väl litet på honom.


Jaja.. Här har ni en bild på skydden som förhoppningsvis kommer inom kort. Och just det ja, dessa fick jag för under hundralappen inklusive frakt.  


 


 

Av Sofia Lindström - 6 januari 2013 11:35


Mimmi har åkt på lite hosta nu. Började för ett par dagar sedan. Hoppas och håller alla tummar och tår på att det "bara" är hosta och att det bara är tillfällig vinterförkylning!

Hon har ingen feber, äter som hon ska, ingen snuva och är super pigg och glad. Men hon hostar så att hon pruttar, stackars lilla Mimmipluttan.   


Jag har beställt lite örter till henne, samt nypon som är c-vitaminrikt och är bra mot förkylning.

Går även promenader med henne så att hon får igång lungor och blodcirkulation så att hon kan hosta ur sig. Då jag hört att det är bra att hålla igång dom så länge dom inte har feber!


 
    

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards