sofiastotto

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Sofia Lindström - 13 januari 2013 18:48


Idag va jag och Erik iväg och hämtade halm. Vi hämtade två balar med en gång denna gång. Hästarna har ätit upp så pass mycket hö nu så att utrymme för två halmbalar fanns. Lika bra att passa på, samt att man inte blir lika snål på halmen när man har mycket hemma!   


Vad använder ni för strö till era hästar?


Varför har jag valt just halm då? Jo, till en början så är tanken att Eriks föräldrar ska använda gödslet till deras grönsaksodlingar. Jag frågade om det hade någon betydelse vilket strö jag valde. Och dom sa att dom inte ville gödsla med spån, då spånet inte bröts ner lika lätt.  Så jag valde mellan torv och halm.

Torven tycker jag är så tråkig mörk, annars är de ett strö som det blir en väldig trevlig bädd med. Men eftersom jag vill ha det ljust så fick det bli halm. Sen nu i efter hand så föredrar jag halm i lösdriften, för då hardom nått att pyssla med om maten skulle ta slut!

Sen tycker jag att det är bra mycket enklare att mocka i spån. Så hade hästarna stått på box och belastat underlaget mer = blir mer bajs och kiss, då hade jag velat ha spån istället för halm. Men man vänjer sig att även att mocka i halm.   

     


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards