sofiastotto

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Sofia Lindström - 14 januari 2013 07:01


Ja nu va det dags för Totto att äntligen få en ny sadel! Eller ny och ny, en begagnad va det, men ny för oss i alla fall.  

Pirjo la ut två westernsadlar på Facebook. Och jag som letat och letat, blev väldigt glad när det fanns sadlar i närområdet. Jag frågade om jag kunde testa två som hon lagt ut. Vilket jag gärna fick. Jag åkte och hämtade dom i söndags och fick mig en rundtur på deras nya gård. Jätte gulligt hus och stora fina hagar till hästarna. Härligt!


Tog med mig sadlarna hem och väl hemma gick jag in till hästarna.Tog in Totto på uppbindningsplatsen och la på den bruna sadeln först. Denna va alldeles för bred och låg helt platt uppe på hans rygg. Den hade inte kontakt med ryggen hela vägen utan glappade på grund av att den va för stor.

Sen slängde jag på den svarta. Den la sig till rätta med en gång. Den satt som ett smäck! Kändes verkligen som att man skulle kunnat rida utan sadelgjord och det skulle legat på plats hela tiden ändå, vilket är önskvärt just när det gäller westernsadlar.

Jag kunde inte hålla mig ifrån att sitta upp i sadeln en liten sväng. Det va den sista kollen innan jag bestämde mig helt. När jag väl va uppe på Tottos rygg kändes det helt rätt. Äntligen!


Ser inte så tokig ut va?   

   


 

Av Sofia Lindström - 14 januari 2013 06:50


Nu är det tre dagar sedan jag hörde Mimmi hosta. Även om hostan kanske inte är helt borta så har den absolut minskat! Är ju inte med hästarna hela dagarna i ända, så jag vet inte om hon kanske hostar när jag inte är där. Men minst två gånger om dagen är jag ändå och fodrar. Och som sagt så har jag inte hört å något hostande på tre dagar, så på förbättringsväg heltklart. SKÖNT!  

Typiskt är att jag har köpt örter till henne, som inte har kommit än.    Och det va sådana som skulle hjälpa till med förkylningen. Jaja.. de blir säkert till nytta någon annan gång. Bättre att hon blir frisk utan hjälp, eller hur man ska säga..  


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards