sofiastotto

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Sofia Lindström - 3 december 2011 15:11


Nej! Tids torka? JA!


Lite snabbt om det jag gjort sen i torsdags.


Varit i stallet 2ggr om dagen för att behandla Tottos öga. Som för övrigt såg mycket bättre ut idag!   Känns jätte bra!! Fick rekomendationen att hålla honom i örat när jag ska droppa honom i ögat, och det har funkat super. Går mycket bättre då. Så det rekomenderar jag till er som kanske behöver att ens häst är stilla med huvudet. 

När man håller i örat på hästen fungerar ungefär samma som en brems.


Red Benito igår. Han va pigg och jag blev lite arg på honom när han flöt ut gång på gång åt höger i vänster galoppen som jag arbetade på i en stor volt. Efter ett tag gick det bättre och jag kände mig nöjd. Testade även att rida med en remontnosgrimma på honom, och jag kände ingen skillnad. Men tror att det är bra att byta nosgrimma på hästar lite då och då.


Johanna är iväg till Linköping, så jag har även hand om Xerxes fre-sön. Igår löslongerade jag honom så att han fick springa av lite energi. Han skötte sig fint. Idag har jag ridit honom. Slängde på min dressyrsadel (för bästa komfort;) den satt bra även på honom. Red ett ganska kravlöst pass på honom, mest för att lära känna varann. Jag är mycket nöjd med honom. Han finner sig i det mesta, sen vill han mest trava, då han tycker det är så kul. Riktigt arbetsam kille!



Nu ska vi snart iväg och baka julgodis. Hoppas att jag kan vara lite mer aktiv med mitt bloggande imorgon!



     


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards