sofiastotto

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Sofia Lindström - 6 december 2011 06:49


Förra måndagen hoppade jag Benito och även Totto. Jag skrev att jag skulle återkomma till den dagen. Men sen blev han skadad och jag va så deppig att jag inte orkade skriva om det.


Till att börja med så är Tottos öga mycket bättre! Han kollar mer normalt och kan öppna ögat mycket bättre än vad han kunde förut. Känns toppen! Skönt för min lilla underbaring!   



Hoppningen:

Vi hoppade samma bana som jag hoppade med Benito. Men med Totto va kraven såklart inte så höga och heller inte hindren. Kanske låg på 50cm det högsta. Eller rättare sagt så minns jag att Sabina sa att det högsta va på 60cm. Då har vi slått vårat höjdrekord!   

Vi kom först på kryssen i trav. Mest för att visa vad vi skulle göra, men också för uppvärming. Det är inte riktigt hans starka sida att trav hoppa. Men han försöker ändå. Efter ett tag så kommer vi över i galopp. Han blir väldigt trög och hoppen blir lite sisådär. Jag vill inte kräva att han hoppar helt perfekt, så jag driver honom inte överdrivet mycket heller, vill istället att han ska tycka att det är så pass kul utan att jag ska behöva tjata fram honom. Min teori håller och Totto hittar gnistan efter ett tag.

Tror att Totto tycker det blir lite mycket mentalt när det är lite anorlunda mot vad det brukar i ridhuset. Denna dag red Sabina, Lotta och Olivia i ridhuset samtidigt, + att det va en hinderbana frambyggt. Jag och Totto rider alldeles för ofta själva där inne. Mycket roligt med sällskap och draghjälp!   


När Totto väl har förstått vad vi håller på med, tänder han till och tycker att det är riktigt roligt. Det är bara och visa honom hindret och sen sköter han resten själv. Kryssen som va uppställda längst en långsida blev perfekta med 3galoppsprång emellan.

Söt är han också att han väntar på att jag ska resa på mig, och då hoppar han, i alla lägen! Vilken underbar häst jag har!


Det som är skönt med att hoppa in Totto är att jag kännder honom så väl! ag vet precis hur hans galopp är så det är verkligen inte svårt att följa med. Vi är ett team! Det vi nu behöver är rutin och träning!



Till helgen får vi se om jag kanske hoppar upp på honom igen. Sista metacamen får han idag, så det ska säkert inte vara några problem. LÄNGTAR!



 


På hinderbanan fanns det lite nya bommar och konor och kryss ställda under hindren. Totto kikade inte på något av det. SKÖNT!


 


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards