sofiastotto

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Sofia Lindström - 8 december 2011 07:16


Igår red jag lektion på Benito. Det blev ett mycket välbehövligt dressyrpass med fokus på att han skulle slappna av, precis så som jag vill ha det!  


Värmde up lite själv och sen började vi med att komma på 2 bommar som låg i en båge. Började i vänster varv. Här skulle jag ställa honom åt vänster för att sedan räta ut, efter bommen en halvhat för att sedan ställa till höger, rakställa, över bommen och sen ställa åt vänster igen. På andra långsidan fanns äver 3travbommar.

Tragglade ganska länge för att få igenom alla ställningar och för att göra honom lösgjord och framme vid bettet. När han kändes riktigt bra gick vi över till lite galopp på volt. Galoppen är den gångart som han har svårast för att slappna av ordentligt i än så länge. I vänster varv va han SÅ fin. Bästa galoppen hittils på honom! Höger är hans svårare varv och han bröt av till trav några gånger, men det kändes ändå bra för han bröt garanterat av för att man kom åt honom lite.

En lugn och fin Benito och en avslappnad glad Fia efter passet. Nu vet jag lite mer hur och vad jag ska jobba honom med till nästa gång jag rider honom. Och att han inte ska få springa på i traven, utan jag måste rida honom mycket lugnare.


Jätte rolig lektion!!



Kanonkulan Benito kan lugna ner sig ibland han också   

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards