sofiastotto

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Sofia Lindström - 4 december 2011 19:36


Heldag i stallet.


Började med att ta in min fina älskling, för att behandla hans öga, samt ge metacam som han inte alls har något emot! Allt som landar i munnen på honom är tydligen gott. Haha. Efter det tog jag på honom flyghuvan och gick en lite promenad med honom. Han tyckte det va super kul! Och det tyckte jag med när jag såg hur glad och taggad han blev. Min lilla snuff. Han sköter sig otroligt bra. Älskar min Totto!



Sen tog jag in Xerxes. Borstade och fixade. Sen gick vi in till ridhuset. Där hade jag ställt fram lite travbommar för att få lite variation. Skrittade fram för hand. Sen hoppade jag upp. Han blir taggad med en gång och vill gärna trava. Efter ett par misslyckade försök till att göra halt i skritten, kommer vi fram i trav och här bjuder han till lite extra. Märker på honom att det är hans starka sida. Inte så konstigt kanske, med tanke på att han är fd travhäst, men han är väldigt fin i dressyren och försöker heka tiden göra sitt bästa. Jag jobba mycket tempoväxlingar, över bommar, volter och även halt ifrån traven vilket gick super bra.

Jag lyckades få till en mycket fin ridning stundtals. Han låg på bra i handen och va mycket lydig för säte och skänkel. Halterna fick jag till med hjälp av endast sätet vilket är beundransvärt bra!

Mycket nöjd över passet på honom. Hoppas att Johanna också är nöjd!  



Sen red jag även Benito. Idag va inte riktigt hans dag. Han va seg i traven och pigg i galoppen. Vi fick några avlappnade minutrar, annars va det mest trams. Får hoppas att det går bättre imorgon!


Avslutade dagen med mockning, sopning i stallet, slängde ner hö från höloftet och fixade i ridhuset.

Allra sist gick jag ut till Totto för att ta av hans flughuva då det hade hunnit bli mörkt.

Sötnosen ville hänga med mig in, och följde mig som en svans till öppningen. Jag hoppade ut och gick in till stallet och hämtade ett äpple och gav till honom. Helt otroligt att han va sugen på att hänga med mig in när han allt som oftast får droppar i ögat av mig inne i stallet. Tror att promenaden förgyllde hans dag, och att jag ständigt berättade hur mycket jag älskar honom!   



Xerxes från idag, efter passet:


   


"Arkiv" bild på Benito där han också ser lite vrång ut   :


 


 

Av Sofia Lindström - 4 december 2011 09:56


Idag står det massa häst på schemat.  


Jag ska rida Benito och Xerxes. Sen ska jag även hinna med att gå en liten promenad med min lilla plutt. Tror att han behöver det + att jag vill umgås med honom på ett annat sätt än att "bara" droppa massa droppar i ögonen på honom.


Ska försöka att ta med mig något att äta till stallet med. Så att jag har energi till allt. Glömmer ofta av att ta med mig något att äta. Så ibland får jag sno en morot utav Totto, och det mättar ju jätte mycket.. Not!


Brukar ni ta med er matsäck till stallet?


Idag ska jag ta fram lite bommar till Bentio och Xerxes. Med Benito kanske det bli något skutt. Har tänkt mig kanske låga studsar på rad.

Xerxes får nöja sig med travbommar.


Hör av mig i kväll om hur dagen blev.


   

Saknar att rida min fina häst, även om det är svårt ibland!  


     

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards