sofiastotto

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Sofia Lindström - 23 december 2011 07:14


Har uppdaterat lite dåligt i veckan. Jag har/är så trött, och nu är det som mörkast med så allt tar lite längre tid än vad det brukar och sen har jag försökt att komma i säng lite tidigare (fast det har tyvärr inte blivit så). Men men, nu är det ju julafton i morgon och lite röda dagar så att jag kan vila upp mig.


I tisdags så tog jag in Totto i ridhuset. Johanna, Ida och jonnas hund Pepsi va med inne i ridhuset för att kika lite på Totto. Totto blir helt hypnotiserad när han ser något nytt och ovanligt, i datta fall va det Pepsi. Han blir helt loj och trög, såå det va inte lätt att visa upp hans bästa sida, även om han är mycket mycket snäll min lilla prins. Efter ett tag gick publiken ut och vips så får jag en helt annan häst. Nu ville han endast gallopera och fattade galopper själv hela tiden. Haha. Efter ett tag lugnade han ner sig och vi kunde koncentrera oss på lite form. Ett ganska kravlöst pass.


I onsdags hade jag tänkt att löslongera Totto lite. Men jag va så sugen på att sitta lite barbacka på honom, så så fick det bli.   Skrittade över lite bommar som stod framme sen lektionen innan. Böjde och ställde, så att han skulle bli mjuk och fin. Övade även lite enklare skänkelvikningar i båda varven. Vilket fungerar fantastiskt bra! Han är ju så känslig, så det räcker att lägga på skänkeln så flyttar han för den. Super fin va han. Lite väl låg i formen ibland, men såg det mer som en stretchövning, så han fick vara lite låg. Han va super mjuk!


Min fina lilla kille! Här är han lite suddig i sitt ena nya täcke:


 

Sitter som en smäck!


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards