sofiastotto

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Sofia Lindström - 19 december 2012 19:30


I söndags pyntade vi vår gran. Vi hämtade den i vår egna skog, vilket känns lite extra speciellt!   


Har ni gran hemma? Har ni pyntat den än?



 


 


Av Sofia Lindström - 19 december 2012 09:05


Beställde för ett par dagar sedan ett par vinter ridstövlar. Hämtade ut dom igår för att kunna använda när jag red ben på eftermiddagen/kvällen.


Dom satt riktigt tajt i benen och Erik fick hjälpa mig att dra upp dragkedjorna. Haha.. Hoppas att dom töjer sig liiite, så att jag åtminstone får på min stövlarna själv!   I själva fotdelen va dom stora. Vilket är ganska skönt tycker jag. Fötterna behöver lite plats att röra på sig och för att hålla värmen. Sen när luddet lagt sig i fotdelen så kan man få plats med en fårullssula, eller ett par rejäla sockar, som man behöver under vintern. Förövrigt satt dom bra, och jag tyckte ändå att det va bra att dom va tajta då det gärna blir lite "miccelin" varning på vinterridstövlar, och det tycker jag bara blir klumpigt.


Även ett grymt bra pris på 329:- från Horze  <--Klickbar!


Hur gick ridningen då?

Igår blev det ett rent dressyrpass. Red lite över bommar, många serpentinbågar och även en del på volt. Märktes att han tyckte att det va lite jobbigt då en blev lite framtung mellanåt och även väldigt lat.

Han är lite känslig när hästar kommer in och går ut ifrån ridhuset. Han blir spänd och vill gärna stoja lite då. Igår använde jag det till min fördel och drev honom ordentligt frammåt. Efter ett tag fick jag en fin energi och han verkade glömma av att tänka på vad som hände runt omkring. Frammåt slutet fick jag en kanon fin högergalopp! Han va rund och fin och kändes lätt. När vi sedan kom till vänstergaloppen gick det inte riktigt lika bra som jag hoppats på. Han har inte lika lätt för sig i det varvet, och vill inte gärna slappna av och släppa till där. Något att arbeta på!   I helhet va jag nöjd med passet, och tror att Ben va lika nöjd han.


 


 

Av Sofia Lindström - 19 december 2012 08:55


Bakade ännu lite mer julgodis igår. Eller bara och baka, det enda jag gjorde på spisen va att smälta choklad.   

Jag gillar att baka enkla saker som inte tar så lång tid med massa jäsning hit och dit. Jag är en sån som vill se resultat snabbt. Hahah..

Jag gjorde i alla fall "golfbollar", vet inte vad dom heter, om dom har något annat namn? Man använder nogat, som man rullar till en boll, sen plattar man ut mandelmassa som man sedan klär nogaten med. Sist slänger man i bollarna i vit choklad. Golfbollar.   


När jag inte hade mer bollar att slänga i chokladen (och det fanns lite choklad kvar) så kom jag på en till sak som jag kunde göra. Jag slängde i nogat i choklad badet, smälte och rörde ihop. Sen la jag i skalade mandlar och sedan cornflakes. Rörde ihop allt och klickade sedan ut på ett bakplåtspapper. Och MUMS! Det va bland det godaste julgodiset jag ätit! Vilken tur att jag kände mig lite snål och ville spara på den vita chokladen istället för att slänga den. Hahaha..


 


 




Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards