sofiastotto

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Sofia Lindström - 25 december 2012 21:43


Fråga mig om vad som helst! Det jag inte kan tar jag reda på!!! Passa på!

Slipp leta runt, och få ett lättförklarigt inlägg om det du undrar, samlat på ett ställe!   


 


    



Av Sofia Lindström - 25 december 2012 20:31


Vet inte om jag visat. Men vi har ju renoverat det blivande stallet en hel del. Sadelkammardelen är klar. Det blev lite skillnad kan man ju lugnt säga.   


 

Vi ska även bräfora om sidan som är närmast vid fönstret nästa år   


 

Av Sofia Lindström - 25 december 2012 14:25


Hästarna har vilat och inte gått på två veckor. Nu idag så kunde jag inte hålla mig längre och hoppade upp. Totto först, och jag lyckades även få med mig Erik ut och han knäppte några bilder.


Totto va helt fantastiskt fin att rida! Helt mjuk och jämn, inte överdrivet pigg och inte heller lat för den delen. Red på långa tyglar och visade honom vägen med ledande mjuka tygeltag. Han är så häftig! Gah, jag är helt överkycklig över min svartvita häst! Han är så lydig och vi är så enromt samvetsade så det är svårt att beskriva!    


Jag tycker även det är så sjukt häftigt att det faktiskt går att rida dressyr med långa tyglar! Totto jobbar likadant som när man har korta tyglar på honom, skillnaden är att jag inte tvingar honom i en form som han inte orkar bära sig i, utan han väljer själv villket läge han vill ha på halsen.   


Mimmi va pigg och lite grinig, men ändå skänker hon så mycket glädje! Så fort man har fått över henne på sin sida så är hon så busigt glad, och det smittar av sig! Jag bara skrattade när jag red henne! Blir varm i hjärtat!   


Red barbacka på båda hästarna! Är inne i en "barbacka period", hoppas den håller i sig, för det är det bästa jag vet! Hade en liten "säkerhets halsring" på båda, då jag inte viste hur pass pigga dom va. Hahaha



Bild från idag! Fin eller fin??   

 


 

Av Sofia Lindström - 25 december 2012 12:14


Hästarna va på riktigt bushumör i morse när jag gick ut till dom. Jag sprang i hagen och dom hängde efter i trav.   Hämtade longerspöt då Totto blir så taggad att han gärna sparkar backut och blir lite väl närgången. När jag plockat fram spöt så tänker Totto direkt på longering. Så det blev lite longering utan lina för honom i hagen. Hihi.. Har gjort det ett par gånger förut, men denna gången lyckades jag även att filma lite. Han gick på en lite väl liten volt när jag filmade, och när jag bara hade en hand till godo så fick jag honom inte på någon större volt just då.


Längesedan jag visa film, så det här va ju på tiden!   



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards