sofiastotto

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Sofia Lindström - 23 november 2013 17:16


Innan mörkret föll ute så passade jag på att ta in Totto från hagen. Han blev jätte glad! Eftersom att jag varit förkyld och hängig i veckan så har jag låtit hästarna stå för att orka jobba, men kände att det va dags nu att röra på både mig och hästarna.


Jag borsade länge och Totto va förhoppningsfull och ovanligt lugn i stallgången för att ha stått en vecka. Sadel på och sidepull. Sen gick vi ut och red. Totto va pigg och helst hade han nog galopperat med en gång om han hade fått. Men han höll sig i skinnet som tur va. Hade tänkt att vi bara skulle skritta, men jag ville inte hålla ifrån Totto varken trav eller galopp då han va så glad och verkligen väntade på att jag skulle ge signal för en snabbare gångart!


Allt gick väldigt bra! Han va lyhörd och lyssnade nästan för mycket på mina hjälper, haha.. La tex. på ytterskänkel för att förbereda en sväng och då vände han nästan på en 5öring, hihih.. tokhäst! När vi galopperade och skulle sakta av sa jag först -Luuuugn försiktigt (då saktade han farten) sedan sa jag -Wooow, och då va det halt på en halv sekund. Duktig häst! Han har vekligen lärt sig Wooow signalen och stannar varje gång utan att jag behöver ta i tyglarna, känns så trevlig att slippa dra! Känslan går nästan inte att beskriva!

Efter sista galoppen och sista "wooow:et" hoppade jag av och skrittade av Totto för hand.

Vi gick iväg till grannen och förbi deras garage, där får Totto syn på sin egen spegelbild och verkar nästan sugen på att gå in i fönstret för att hälsa på den där snygga hästen på andra sidan! Hahaha..


Efter att jag tagit hand om Totto och släppt ut honom i hagen, fixar jag iordning Mimmi för en promenad. Mimmi va glad och följde gärna med. Gick en bit på grusvägen och sedan in på våran trädgård och lät henne trava lite där. Hon lyssnade fint på trav i båda varv, så vi gick vidare. Efter ett tags promenerande vände vi hem. Pysslade lite med henne i stallgången och släppte sedan ut henne till Totto igen.


Ska gå ut senare igen och fodra, och hästarna ska få lite välförtjänt krafft också!



Fina fina killen:

     


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards