sofiastotto

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Sofia Lindström - 30 november 2013 20:32


Totto va pigg idag. Det känns som jag skrivit det ett par gånger nu.. Hahaha.. Kul att säga så om min lilla latsmock som han oftast annars är.


Idag tog vi i alla fall en tur, både lite ut och lite i en av sommarhagarna. Han va spännd och gick med huvudet högt till en början. Han viftade lite på huvudet, precis som att han sa -Släpp mig! Vi red runt lite i skritt och trav tills jag kände mig lite mer trygg och fattade galopp. Vi kom knappt frammåt, han stod så gott som på stället och va som en gunghäst samtidigt som han gjorde ifrån sig lite roliga stönande ljud. Hahaha..
Vi tog ett par galopper och han kändes mest som en gunghäst hela tiden, helt rundad med huvudet ner, nästan som att han bockade frammåt, och det kanske han trodde han gjorde. Hahaha.. det va faktiskt kul och inte minst blir jag väldigt glad när han är glad.

Rundade av innan all energi va slut då jag ville spara lite tills imorgon. Kanske passar på att hoppa lite då, men vi får se.   


 

Suddig bild från i Tisdags då hästarna fick spa behandling.   


 

Av Sofia Lindström - 30 november 2013 12:29


Nu kommer en serie om hästens hovar komma upp några dagar frammåt.   Hoppas ni tycker de är lika läsvärt som jag tycker!


  • Ettårigt halvblod som aldrig varit skodd.
    Ettårigt halvblod som aldrig varit skodd.
    Bild 1 av 3
  • Äldre korsningshäst som alltid varit skodd.
    Äldre korsningshäst som alltid varit skodd.
    Bild 2 av 3
  • Äldre varmblodshäst som gått på trav, går numera barfota.
    Äldre varmblodshäst som gått på trav, går numera barfota

2000-talets hästskor: omställning till en mer hästvänlig hovvård

Debatten om barfotahästar rasar sedan många år tillbaka. Hovvård kan vara ett känsligt ämne för många och att nämna barfota bland hästintresserade vänner utlöser ofta en storm av känslor och kommentarer. "Min häst kan faktisk inte gå barfota!", "Jag försökte en gång men han hade jätteont!" eller "Skor är det värsta som finns!" "Alla hästar ska kunna gå barfota, på alla underlag!". Men måste det vara så kategoriskt; järnskor eller inget skydd alls? Finns det verkligen inget annat förhållningssätt, istället för dessa två extremer, som kanske till och med kan vara bättre?



Har ni era hästar Barfota eller Skodda?


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards