sofiastotto

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Sofia Lindström - 9 december 2013 15:55


Idag har jag ridit barbacka på bägge hästarna, eller inte helt barbacka, med min barbacka padd, men det är barbacka det med.  Man slipper bli hårig och smutsig på rumpan.  


Totto kom först i hagen så han fick sig en tur först. Han va pigg och otålig i stallgången. Det va även lite svårt att sitta upp på honom då han inte va så sugen på att stå still. Men väl uppe red vi iväg i snön. Det va väldigt ljupt på vissa ställen men för det mesta va det en trevlig nivå snö. Vi red i alla gångarter och galoppen, ja galoppen, den va sååå underbar! Tänk er, galopp i snön i en sommarhage på en häst som är rund och go över ryggen och känns som en gunghäst, men långa tyglar flöt vi fram, lyckliga!


Mimmi va riktigt sugen på att bli riden idag tror jag. Hon va nöjd mest hela tiden och va förvånadsvärt väldigt lugn även under ridningen. Tror hon tyckte det va lite jobbigt i snön, hon är ju mindre än Totto med, så det blev väldigt ljupt för henne på vissa ställen. Red inte så länge men helt lagom. Även hon och jag tog en hel del galopper. Trodde nästan inte jag skulle våga, men skam den som ger sig! Mimmi va pigg men som tur va så va hon bara pigg rakt fram, och orkade inte sparka bakut eller något liknade i snön. Det gick helt kanon!


Åh, vad underbart det är med snön och galopper i den!!   


Bilder från idag:

         


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards