sofiastotto

Alla inlägg den 14 december 2013

Av Sofia Lindström - 14 december 2013 10:47


Här kommer en presentation av min medryttare:

Margarita är en tjej på 17år som har haft egen häst och ett par foderhästar sedan tidigare, och även ridit på ridskola. Hon bor i Skövde och pendlar hit med tåg eller buss. Tur är ju att vi har en busskur ca: 300-400m från oss!


21oktober provred Margarita, Mimmi för första gången. Det va mörkt ute och inhägnaden va hal så det gick bara att skritta. Men det gick bra och Mimmi verkade gilla Margarita!

Margarita kom även helgen efter, då när det fortfarande va ljust och för att känna även på traven. Margarita satt fint och i balans, samt med väldigt mjuk och fin hand. Efter denna dag bestämde vi att hon skulle bli Mimmis medryttare.


(Vill bara skriva att det va 4tjejer som hörde av sig och ville bli medryttare på Mimmi. En som jag tackade nej till med en gång och två till som var och provred henne.)


Nu har Margarita ridit Mimmi ett par dagar i veckan sedan den dagen i oktober. Hon har även varit här och pysslat med henne och tagit promenad tillsammans. Hoppas verkligen att vi får behålla Margarita under en längre tid nu, och att allt flyter på i samma anda!   


Printscreen från när de hoppade tillsammans för första gången:

   


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards