sofiastotto

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Sofia Lindström - 21 december 2013 17:19


Longerade hästarna idag. Hade tänkt rida, men hade verkligen ingen lust med det. Grejade massor i sadelkammaren, flyttade runt på saker och gjorde i ordning lite saker som jag skjutit på. Känns skönt!    Har även hämtat halm som jag fodrar med utöver hö. Även det känns skönt att ha på plats.


Longeringen då? Började med Mimmi, hon va superfin! Gick i lång och låg form hela tiden. Hon fick även hoppa ett par skutt över ett par terränghinder. Hon skötte sig kanon och hoppade med glädje. Hon är även hur lätt som helst att få dit man vill på linan, hon bara hänger med. Prinsessan min.   


Totto kastade ner huvudet i repgrimman. Han va super taggad och började trava med en gång så fort jag visat att han skulle gå ut och ifrån mig på linan. Han va pigg, pigg, pigg! Han hade huvudet högt mest hela tiden, och stundtals så slängtravade han så han gled omkring i gräset. Tok häst! Han råkade även hamna längst med däckhindret, och såklart tog han saken i egna händer och tog ett jätte hopp över det. Hahaha.. Sen fick han även skutta över ett litet kryss och han blev väldigt glad kan jag lova. Han fick även testa att galoppera lite, men det va ingen god ide då det va för halt, men vad brydde han sig om det?   När jag bad honom att lugna sig blev han knäpp och stannade och började sedan backa. Vadå trotsig? Efter ett tag fick jag fram honom, fick honom även att tänka liiite lång och låg och då slutade vi där med en gång. När jag skrittade av honom för hand så frustade han flera gånger, så det va sannerligen en massa spänningar i den kroppen!


Ge oss tillbaka snön, så att det går att rida ordentligt!

 


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards