sofiastotto

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Sofia Lindström - 4 oktober 2012 21:24


Jag hoppade upp barbacka på Totto idag och red ut en sväng. Nu har han inte gått på ett flertal dagar och jag va faktiskt lite nervös hur han skulle vara. Det första jag tänkte på var att, vad stor han känns. Haha. Anledningen är ju såklart för att han va väldigt ivrig, glad och även lite spänd till en början (lika så jag   ).

Totto knallade på som aldrig förr! Super glad och super taggad. Kände ganska snart hur jag själv började bli mer avslappnad och kunde njuta av turen. Vi red iväg mot skogen och grannen började på att såga med en såg av något slag och jag tänkte för mig själv; Hoppas han inte bryr sig om det. Jag satt ju ändå barbacka. Men icke, min trygga lilla prins skötte sig helt galant och brydde sig inget om sågen eller något annat för den delen. Jag styrde honom dit jag ville och Totto bara gick med spetsade öron.   Jag vet inte mycket som kan göra en gladare än en helt perfekt ridtur. Dock va ju håren i rumpan efteråt ingen höjdare, men absolut värt det!   


Hårboll:

 


 

Av Sofia Lindström - 4 oktober 2012 18:55


Idag har det varit riktigt trevligt höstväder!

Jag stod länge i hagen idag och borstade hästarna. De fäller något enormt. Använde ryktsten en hel del för att få bort de värsta håren. Ingen idé att försöka borsta bort pälsen med vanlig borste.

Har även beställt en specialborste för just pälsfällning. Hoppas den funkar!    Kommer att skriva en utvärdering om denna borste/kam när jag provat på den, även vilken som är bäst av denna eller ryktsten.


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards