sofiastotto

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Sofia Lindström - 18 oktober 2012 18:17


Nu har mina hästar två regn täcken på sig var. Alltså dubbla täcken. Finns inget regntäcke i världen som tål så här mycket regn på samma gång. Och med dubbla täcken blir det dubbelt så bra skydd mot regnet. När det yttre täcket är genom surt, är det täcket mot kroppen fortfarande torrt och fint. Har inte tänkt på detta förut utan kom på det för ett tag sen. Är detta något som folk brukar ha, eller är det bara jag som inte fattat föränns nu, att det är en bra idé?

Tror att det är luftspalten som blir mellan täckena som gör att det undre håller sig torrt och fint!



     


 



Av Sofia Lindström - 18 oktober 2012 06:37


Kan det inte bara få torka upp någon gång nu! Vädret frammåt ser inte heller okej ut. Bara massa regn. Tycker synd om hästarna som får gå runt i gegget, dag ut och dag in. Trodde faktiskt att det skulle torkat upp lite igår med hjälp av blåsten som va. Men tyvärr va det lika geggigt i hagen ändå.   Blir tyvärr inte mycket ridet här hemma, det är alldeles för blött över allt..


Ingen rolig syn:


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards