sofiastotto

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Sofia Lindström - 23 oktober 2012 19:06


Mys med mina finaste hästar i lösdriften.

Nu har vi hämtat halm. Fått en fin kontakt med bonden, som kunde tänka sig att hålla några balar till oss så att det räcker hela vinter halvåret. Skönt att det finns att bara hämta, och jätte nära dessutom!   

Hästarna håller till allt mer i och runt lösdriften. Totto lever "herran på täppan" och Mimmi smyger sig in lite då och då, dock mest med bara huvudet. När hon väl är inne, står hon gärna och kikar utåt ifall något skulle komma, man vet ju aldrig.   

Känns så underbart skönt att dom kan komma in och stå på lite torrt nu.


Har även köpt en våg så att jag kan börja väga höt jag ger dom. Hade ju tänkt att dom skulle bli fina i hullet nu när dom går på giva och inte har fri tillgång på gräs. Men tydligen så har jag varit för snäll med givan och dom har kvar sitt sommarhull så här sent som i slutet av oktober. Hahaha. Har ju fodrat i slowfeedingnät och dom har så gott som haft "fri" tillgång genom nätet. Men som sagt så har dom nog fått för många kilon även i nätet. Men nu blir det ändring på det. Vill ju såklart att dom ska vara normalviktiga.


Här har ni mina ullbollar när jag satt inne och mös med dom i lösdriften:


       


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards