sofiastotto

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Sofia Lindström - 30 oktober 2012 19:54


Igår nalkades ännu en uteritt med Elin. Verkade som att hästarna kände på sig redan från första början vad som va på gång och blev lite extra laddade. Totto va till en början på helspänn och hade öronen spestade så hårt han bara kunde. Mimmi njöt och hängde lydigt med. Elin imponerades av min fina lilla skogsrunda, som va mer offroad än vad hon någonsin varit med om på hästrygg. Lätt som en plätt sa hästarna och knallade på som dom aldrig gjort något annat.  


Red länge i skritt och efter ett tag tog vi lite smått trav. Sedan nalkades även galopp denna gång. Underlaget va finare än vad det varit på länge, så det va bäst att passa på! I en lätt uppförsbacke tog vi ett par galopper. Först fattade inte Totto riktigt vart vi va påväg och saktade av ganska så snabbt efter fattningen. Men andra gången uppför blev han så glad att han la till ett rejält bocksprång?! Första bocksprånget som han gjort med ryttare! Hahaha.. Jag blev mäkta paff, får jag lov att erkänna. Men ack så kul det va att känna min bebisplutt så otroligt lycklig.     Trodde nästan att Totto skulle skena ifrån mig då han tog i med ett riktigt stön och rusade iväg av lycka, men jag sa bara -Saaaaktaaa. Och då saktar han av till trav utan att jag ens behöver ta i tygeln. Ibland så komemr man på sig själv med hur underbart det är att ha ridit in en häst själv!


Ett par till galopper för att få till den där perfekta, lagom, kontrollerade galoppen. Vilket vi lyckades med både jag och Elin.

Elin och Mimmi njöt och Mimmi körde sina vanliga ruskningar på huvudet av lycka. Hon är en riktig räserponny den lilla damen! Hihi..   Kul också att Elin börjar på att gilla westernsadeln mer och mer!

En verkligen lyckad uteritt, som gör att man längtar extra mycket till nästa gång!   



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards