sofiastotto

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Sofia Lindström - 25 oktober 2012 20:46


Ridit två dagar i rad.


Red Mimmi igår. Hon va mjuk och fin, pigg med ändå kontrollerbar. Mjuk och härlig va även hennes vinterklädda rygg.    Red fram och tillbaka på vår väg och gjorde lite skolor. Red mest i skritt, men även lite trav. I traven blev hon lite extra pigg och smyg längde på traven när jag längde på tygeln för att försöka få henne och slappna av. Vilket fungerade sådär.   Men det är kul att hon är glad min lilla prinsessa! Försökte även att ta kort medans jag red, vilket jag tyvärr inte lyckades så bra med..


 


Idag red jag Totto barbacka. Red även honom på våran väg. Han va pigg vill jag lova! Han tyckte allt va super kul och knallade fram i både skänkelvikning och sluta. Hahaha.. Energi kallas det!    Travade en hel del på honom. Han är bara för mjuk och härlig att sitta på, han har sån jämn och fin takt i traven. Efter att jag travat bortåt och vänder för att rida tillbaka kör han en spansk skritt liknande skritt.   Han gör det ibland och han tror att han är super redig då! Hahaha.. Han har gjort det ända sedan jag red in honom. Han lyfter dock inte benen lika högt som dom gör när det är ordentligt. Men ändå. Undrar hur han har kommit på att göra så? Tokhäst!


 


 







Av Sofia Lindström - 25 oktober 2012 07:28


Nu har jag precis beställt hem en ny westernsadel till Totto. Kände att jag gärna testar att köpa från företag denna gång så att jag kan skicka tillbaka den om den inte passar. Smidigt! Dock är jag gillar jag egentligen inte nya sadlar, då dom inte är inridna. Men vi får se om den passar. Hoppas på det!   

När den har kommit så har mina hästar varsin westersadel. Tycker dom är över förväntan trevliga att rida i! Man känner sig så enormt trygg och sen känner man hästen på ett helt annat sätt från en westernsadel. Trodde verkligen inte att jag skulle gilla att rida i westernsadlar, men det är bra att öppna sina vyer för annat än bara det som man tidigare känner igen. Vem vet om det kommer något bra av det nya?


 


 




Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards