sofiastotto

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Sofia Lindström - 27 oktober 2012 16:04


Köpt ett par stövlar från Tradera (inget konstigt att jag köpte där ifrån   ). Behövde ett par som är varma inför vintern då mina varma ridskor sa farväl för ett tag sedan och åkte i soptunnan. Fick hem dom för ett tag sedan och dom ska tåla gödsel, amoniak, vatten och även -30grader! Låter inte så tokigt. Hoppas bara dom håller vad dom lovar. Är än så länge nöjd med de gånger jag provat dom. Och dom väger typ ingenting! Ungefär som foppatofflor.

Och vet ni, dom är i alla fall för varma att ha nu.   


 


Upp till bevis!


 

Av Sofia Lindström - 27 oktober 2012 10:15


Jag tänker ofta på hur ivägen man är för hästen när man rider. Alla hästar kan gå i piaff och passage! Det är när ryttaren sitter på som gör att det kanske inte funkar. Hästar behöver även mer muskler för att orka lyfta en ryttare samtidigt som den utför dessa skolor. Totto är expert på passage. Jag lovar! Han gör det när han blir uppspelt/"rädd" för något. Jag har otaliga gånger försökt att filma detta, men man är alltid lite sen med att få fram mobilen och börja filma. Vilka känner igen sig?


Här är ett litet snutt som visar åtminstone att det finns där inne i honom. Han gjorde så klart detta helt klockrent innan jag hann ta upp mobilen:



 

Tänk att denna klump kan röra sig så luftigt och fint!   



 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards