sofiastotto

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Sofia Lindström - 19 oktober 2012 15:37


Fick en kommentar av Alice som jag gärna svarar på i ett inlägg.


Alice skrev: Du får satsa på att rida ut istället! Gällande detta inlägg


Jag vill börja med att säga att jag inte tog det på något dumt sätt utan att jag bara vill förklara min anledning till att hästarna får stå mycket nu när det är så blött.


För det första är det det enda jag gör, rider ut. Vi hade en tillfällig inhägnad, fast bara under en kort period. Och även då så red jag till 99% av gångerna ut. Jag har gjort en hel del små väger i våran skog som blir mycket välanvänd när det inte är så blött/surt i backen som det är nu! Även 'vår väg' rider jag gärna fram och tillbaka på då underlaget (när det är torrt) är väldigt trevligt att galoppera på då det inte blir så stumt som det blir på grusväg.


Sen är även mina båda hästar livrädda för kor. Vilket inte underlättar när man bor där det är extremt kotätt!


Sen finns det ju såklart grusvägar. Här är krukset att Totto inte har några skor och han blir super öm när han går på grusväg. Jag har ju köpt easyboots som jag har på honom när jag rider på grusväg, men.. Nu är det ju så enormt blött i hagarna och fötterna på hästarna är gör leriga. Och jag vill ju såklart inte sätta på ett par dojjor på ett par mega geggiga hovar. Ska jag ställa in honom och låta det torka upp så får jag vänta i timmar. Vilket jag tyvärr inte hinner med efter jobbet och innan det blir mörkt.


Kaka på det så har vi köpt oss ett billigt hus = massor att renovera och fixa. Men jag är väldigt säker på att detta kommer att ha lugnat ner sig enormt till nästa år. Då vi också förhoppningsvis får vår paddock som är så efterlängtad så!


Jag och Mimmi i full galopp på 'vår väg':

 


 






Av Sofia Lindström - 19 oktober 2012 07:15


Det är skönt att bli kliad, tycker Mimmi:





   

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards