sofiastotto

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Sofia Lindström - 7 oktober 2011 06:51


Träningen igår gick inte bra. Han va lat och "ville inte" riktigt. När vi kom til galoppen så bara han ställde sig utåt och ville inte galoppera. Jag avbröt då lektionen för att det inte kändes rätt.


Det som vi tror är att han kanske är ömfotat för att  han inte har skor längre, (fast vi va i ridhuset där det är mjukt) han kan ju ev. ha trampat på en sten eller liknande om kände då obehag i hoven/hovarna. Jag vet inte.. Har pratat med hovis och frågat om han hade tid de närmsta dagarna, och han kunde inte föränn 31oktober.  Jag ska ta kontakt med en annan hovslagare, för jag vill att han ska helst skos "igår"!

Sen såg jag att hästarna grejade väldigt mycket i hagen kvällen innan. Det pep och dundrade lite bland dom. Så det kan ju ha hänt nåt då?


Vi vet ju som sagt inte vad det kunde bero på, men min tränare tyckte att det såg ut som att han inte ville ta för sig med framhovarna. Sen va han inte halt eller så, men verkade öm.



Nu är jag deppig. Jag vet att det så klart kan hända allt när det gäller ett levande djur. Men ändå blir jag sjukt orolig! Jag vill att min bäbis ska må så bra det bara går!!!



 

 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards