sofiastotto

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Box

Av Sofia Lindström - 12 oktober 2011 07:03


Från och med idag/ikväll blir Totto en box häst.  


Vet inte om ni kommer ihåg det, men för ett tag sen skrev jag att det skulle hända lite nya saker, men jag ville inte berätta det förräns det va helt bestämt.


Så i måndags va jag iväg och köpte strö. Det fick bli torv och spån, tre av varje. Vet inte om jag kanske ska åka förbi idag igen och köpa 2 torv till, är orolig att det inte ska räcka. Hade sedan innan köpt saltsten, höpåse, frukost hink, och väntar på paket från hööks med lite annat smått och gott i.


För er som inte viste sen innan, så har Totto stått på lösdrift hela hans liv. Han föddes på lösdrift och har under hela min ägo stått på lösdrift fram tills idag.


Anledningarna till att Totto nu kommer att får stå på box är många!


Tex.

* Många säger att hästarna blir piggare av att stå på box, för att dom blir mer stillastående då.

* Han kommer att få frukost och kvällsmat, samt om det behövs, mat efter jag ridit. Då kan jag öka på havren, som jag inte vill ge i stora mängder när jag bara nu ger en gång om dagen.

* Det verkar som att han har velat vara kvar inne, ett antag gånger har jga varit tvungen att dra ut honom ir stallet.

* Sen vill jag kunna raka honom, då han sätter en extrem vinter päls. Och då känns det mycket bättre att veta att han kommer in över natten.


  ByBy lösdrift!


(För övrigt så har jag absolut inget emot lösdrift! Dock om man ska träna och tävla, raka hästen osv. då kanske det passar bäst med boxplats just nu.)


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards