sofiastotto

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Sofia Lindström - 13 oktober 2011 07:04


Jag grejade läänge i stallet igår. Fixade en bädd i boxen av torv och spån, satte in en saltsen, fixade med höpåse, mat och vatten.


Det va också dax att släppa in honom till hans nya komisar som ochså står på box, två ston, Affie och Axzannah.

Nu små ler jag. Det va verkligen kul att kolla hur dom betedde sig. Båda stona blev lite betuttade i Totto. Och Totto verkade inte riktigt förstå vad dom menade. Affie vände rumpan till hela tiden (av kärlek) och Totto gjorde lika dant (av ovetande) och det syndes på honom att han inte förstod va detta kroppsspråk kunde betyda. Haha.. Ni skulle ha sett dom.   

Bra iaf att hagbytet gick så himla bra! Jag är super nöjd.


Sen va det dags att ta in hästarna i boxarna. Jag stannade kvar för jag va nyfiken på hur Totto skulle bete sig. Maria tog in båda stona först, och Totto stod kvar jätte förvånad över att dom gick in och det såg ut som att han undrade när dom skulle komma tillbaka. Då kom Maria och tog in honom med. Han hängde med så snällt in.

Framför boxen släppte hon honom och han sikade derekt in sig på höpåsen, och sen raka vägen till krubban. Där stod han länge. Inte stressar han med maten inte. Efter att kraften va slut vände han sig om och åt ur höpåsen. Nu kände jag att jag inte kunde vara kvar längre. Så jag åkte hem. Njöt av tanken att han slapp stå ute i den hårda vinden som tjöt utanför fönstret inatt.



Bilder från nya hagen och kompisar:


     

Här är hans box. Och som sagt så är det torv under spånet:


      Söting!!


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards