sofiastotto

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Sofia Lindström - 26 oktober 2011 09:09


I måndags hämtade jag ut mitt paket med min klippmaskin som jag köpt från tradera. Jag va helt chockad för att paketet va så lätt. Jag började fundera om jag hade köpt mig en liten klippmaskin, en sån som man har till huvud och ben till hästen, för paketet va så lätt. I all iver öppnar jag snabbt paketet och till min stora lycka va det en nätt stor/liten maskin, perfekt till att klippa kroppen med. Puh!

Min gulliga sambo fixade en förlängningssladd till mig, så att jag skulle komma åt att raka medans Totto står i stallgången.

Tanken är att han ska klippas på halsen och lite under magen till en början, så får vi se hur det blir, och hur pass svettig han blir efter det. Men igår va målet att iaf kunna klippa en rand på honom. Med tanke på att han aldrig har blivit klippt i hela sitt liv, så kunde jag ju inte förvänta mig att jag skulle kunna klippa allt på en och samma dag. När jag startade maskinen, blev han jätte chockad. Han litade sig bakåt och nästan små darrade. Detta skulle bli svårare än vad jag trott, tänkte jag. Jag testade att stänga av den och sedan klappa med den på honom, avstängd. Och det gick bra. Sen satte jag på den och rakade en rand, och han skötte sig och fick en godis. Sen va det bara och raka hela halsen på ena sidan, utan problem.   Så nöjd över honom så!

När vi kom till andra sida av halsen så vägrade han. Han gick fram och tillbaka så långt grimskaften räckte. Men efter lite mutning kunde jag raka även där. Efter att halsen va "klar" kände jag mig nöjd, så han fick en hink havre och ett täcke på sig och fick gå ut i hagen igen.


Skönt med en egen maskin som man kan plocka fram när man vill. Vill att han ska vänja sig ordentligt med detta, men det är ändå bra att kunna ta det pö om pö, så att han inte tråkar ut sig.


För övrigt så blev han rosa under hans vita fläckar..  Haha.. stackarn.


Här är päls från Tottos hals:


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards