sofiastotto

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Sofia Lindström - 6 juli 2011 20:59


Okej. Nu kan jag verkligen inte hålla mig med att lägga ut dagens bilder.

Red på gräs padocken en sväng. Han va lite bångstyrig. Han ville gärna dra emot "utgången", och hade inte alls lust med att ta vänster galopp. Men efter ganska mycket tjatande från mig, så gav han med sig. Red även ute på gärdet, och det gillar han. Jätte kul idag för det va första gången jag fick till lite ökade galopper. Nöjd och glad!



Tusen tack Nina för dom fina bilderna!


Här har ni dom:


                               

Av Sofia Lindström - 6 juli 2011 14:44


Ett litet film klipp på Lotus och Totto när dom hälsar på varandra. Är nog ca 1år gamalt :) men gulligt!





 

Av Sofia Lindström - 6 juli 2011 09:31


Hovslagaren har så klart kommit och verkat Totto regelbundet. Men sist va det dags för Totto att få skor. Nu när inridningen är igång för fullt så tyckte jag att det va bra om han fick skor.

I stallet där Totto står är det mycket grusvägar, och han har ömmat när han har varit barfota, så jag beslöt mig att han skulle få skor runt om för att slippa få ont.


Första skoningen gick bra. Han va lite tung i fram och lät stackars hovslagaren bära honom. Det va ju trots allt första gången han skoddes, och tar lite längre tid än bara verkning, så han tröttnade helt enkelt lite. Bakhovarna gick galant, det va precis som att han hade blivit skodd där förut. hihi.


Hovslagaren sa efter att nu fick jag vara beredd på att han troligtvis kommer att trampa av sig någon sko. Det va tydligen väldigt vanligt att unghästar drog av sig skorna i början.

Sagt och gjort ca 2 veckor senare, hade Totto dragit av sig en framsko. Tur hade jag att "hovis" kunde komma 2 dagar senare och slå på den igen.


Här har ni Tottos nyskodda hovar, och Tottos hovar 4veckor senare:

Har boots på honom i fram när han gån i hagen då jag är rädd att han ska trampa sönder sig i början.


 

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards