sofiastotto

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Sofia Lindström - 25 juli 2011 11:35


Ska berätta om sista ridpasset innan vilan.


Jag hade bestämde mig. I fredags, skulle det bli sista ridpasset innan vilan, om det nu gick bra.. Hade det inte kännts bra under det ridpasset hade jag nog ridit honom några dagar senare igen för att "avsluta" bra.


Jag bar fram två bommar, en på varje långsida. Den ena la jag upp på ca. 20-30cm höjd.

Skrittade fram länge för hand. Sen hoppade jag upp. Skrittade lite stora volter, och tränade halter. Sen travade jag en stund. Lite snett igenom med ökad trav, stora volter, över kavalletti och övergångar till skritt och halt.

Galoppfattningarna sitter som smäck nu. Det räcker med att jag sätter mig ner, så ökar han och "tänker" galopp. När jag sedan gör en fattning så är det galopp med en gång. Min älskade häst! Vi galopperade över bommen på marken 2ggr i båda varven. Och sen testade jag på att galoppera över den upphöjda kavaletti bommen. Blev lite nervös får jag lov att erkänna. Det va spännande med en upphöjd bom för det va första gången vi testade på det. Det gick super bra! Totto tog av exakt där han skulle och det gick att hänga med utan problem. känndes nästan som att rida en äldre och mer utbildad häst, han är så himla stabil! När det kändes som bäst, klappade jag honom ordentligt. Avrundade och sen hoppade av och gick ut och gick med honom en runda.

Det va perfekt att ge honom semester efter detta underbara pass.


Här har ni ett litet klipp från när jag precis hade ställt fram matrialet, och lät Totto kika runt lite:



 

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards