sofiastotto

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Sofia Lindström - 15 juli 2011 21:39


Hann ta in Totto innan regnet kom idag. Tur! Idag blev det ridning i ridhuset. Bra val för när jag precis va klar med honom och skulle gå iväg till ridhuset, så började det ös regna. Jag fick slänga på honom ett täcke att ha över sig på vägen till ridhuset. Väl inne la jag fram tre trav bommar, och skrittade fram honom för hand. Hoppade sedan upp och jobbade honom först i skritt, och gjorde lite volter. Testade också för första gången att flytta ut honom lite i volten, och han lyssnade perfekt på det. Super kul! Sen gick jag över i trav, och travade lite volter (när jag skriver att jag gör volter med Totto så menar jag ungeför 1-2 styckna i varje varv, inte varv efter varv, utan endast enstaka). Gjorde snett igenom och ökade lite, och sen travade jag över bommar. Jag har travat över bommar ganska många gånger innan, och det tycker han är kul. Sen tänkte jag testa på ännu en ny grej, galopp bommar. Så jag breddade de bommar som jag hade lagt ut och testade att komma i galopp. Började i höger varv då han tycker att den är den lättaste.Totto tyckte att det va svårt, men jag testade i andra varvet med. Men han tyckte att det va lite klurig, så jag beslöt mig för att ta bort en bom, så jag la en på den andra långsida och hade två bommar kvar. Nu gick det jätte bra. Antagligen va det lite överkurs med tre galopp bommar i sträck. Men det blir till att öva på det i framtiden. Den bommen som låg själv va nästan roligast att komma i galopp på. Jag kände precis när han skulle göra ett förlängt galoppsprång över bommen. Kändes så himla bra! Sen travade jag lite, och hoppade sedan av och skrittade av honom för hand. Riktigt roligt träningspass. Ska garanterat jobba mer på bommar i galopp. Tror att Totto tyckte att det va lika roligt som jag tyckte.   


Totto har fått ännu ett nytt schabrak som han fick ha på sig idag, detta är från kyro.blogg.se:


     

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards