sofiastotto

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Sofia Lindström - 8 juli 2011 16:23


Näe, nu är det dags att jag skaffar mig en hopp gjord. Okej, jag har inte börjat hoppa än, men det hör till, till en hoppsadel tycker jag. Och hoppsadeln är så gott som den enda jag använder då jag älskar att sitta i den, och att den ligger så bra på Totto med, det märks att han gillar den!


Någon som har, eller vet någon som ska sälja en svart hoppgjord med magplatta längd 110cm?


Hör gärna av er!!



    

Av Sofia Lindström - 8 juli 2011 08:09


Nu jobbar jag sista dagen innan semestern. Sen är jag ledig i 4veckor !


Under semestern kommer jag koncentrera mig mycket på lastning. Jag har lasttränat Totto 4ggr efter den gången som han åkte transport första gången när vi hämtade honom. Det har gått jätte bra, men känner att det måste sitta ännu bättre. Jag vill att Totto ska känna att transporten är hans box, där han kan slappna av och äta i lugn och ro.

När jag har lastat så har jag andvänt mig av Tobbe Larssons metod, och det fungerar toppen för mig och Totto!


Här har ni Totto i sin egna transport:



 

Av Sofia Lindström - 8 juli 2011 07:58


Är det inte hemskt mycket mygg, knott, bromsar, flugor och sånt i år?!

Varje dag när jag varit i stallet kommer jag hem med nya bett som kliar.

Sen tycker jag att det är synd om hästarna med! Jag använder flug sprayet "Ultra shield", och det är väl en av dom som hjälper bäst, men ändå är det en hel del jobbiga insekter som på något sätt står ut med spray doften.


Såg på en av bilderna på Totto att det va en fluga som också ville vara med på kortet.   


Såg ni den? :


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards