sofiastotto

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Sofia Lindström - 21 juli 2011 10:20


Igår löslongerade jag Totto lite. Han va jätte lat! Fick springa och va på honom nästan hela tiden. Puh!

Jag hade också gjort transporten redo för lite transport träning. Tänkte efter att jag kom ut från padocken att jag skulle slänga in honom där inne en snabbis. Dumt trott av mig. Till Tottos stora besvikelse så fanns det ingen foderhink i transporten,så han vägrade att gå in. Han gick upp på rampen, och sen backade han ur lika fort. Jag gjorde ett antal försök till han tillslut stod på bakbenen. Det syndes så väl på honom att det endast va dumheter. Jag beslöt mig för min egna säkerhets skull ändå att avsluta och gå in med honom till stallet. Jag bytte tränset till grimma, och smög ut med foderhinken i starsporten för att sedan göra ett nytt försök. Jag ledde upp honom på rampen, han tvekade en sekund, så jag visade honom hinken. Och då gick han glatt in.

  

Frågan är; Hur ska jag gå tillväga med detta? Jag vill ju inte att han endast ska gå in för fodrets skull, även om jag förstår att det är väl den enda anledningen till varför han vill gå in där. Ska jag fortsätta med hink i all evighet, eller kommer jag att kunna plocka bort den i framtiden? Han kanske inte va mogen för det just nu?

Svåra frågor som framtiden får svara på. Kommer självklart att forska runt massor om detta. Vore också grymt tacksam om någon har en idé att dela med sig utav!


                                  

   






Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards