sofiastotto

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Barbacka

Av Sofia Lindström - 25 oktober 2012 20:46


Ridit två dagar i rad.


Red Mimmi igår. Hon va mjuk och fin, pigg med ändå kontrollerbar. Mjuk och härlig va även hennes vinterklädda rygg.    Red fram och tillbaka på vår väg och gjorde lite skolor. Red mest i skritt, men även lite trav. I traven blev hon lite extra pigg och smyg längde på traven när jag längde på tygeln för att försöka få henne och slappna av. Vilket fungerade sådär.   Men det är kul att hon är glad min lilla prinsessa! Försökte även att ta kort medans jag red, vilket jag tyvärr inte lyckades så bra med..


 


Idag red jag Totto barbacka. Red även honom på våran väg. Han va pigg vill jag lova! Han tyckte allt va super kul och knallade fram i både skänkelvikning och sluta. Hahaha.. Energi kallas det!    Travade en hel del på honom. Han är bara för mjuk och härlig att sitta på, han har sån jämn och fin takt i traven. Efter att jag travat bortåt och vänder för att rida tillbaka kör han en spansk skritt liknande skritt.   Han gör det ibland och han tror att han är super redig då! Hahaha.. Han har gjort det ända sedan jag red in honom. Han lyfter dock inte benen lika högt som dom gör när det är ordentligt. Men ändå. Undrar hur han har kommit på att göra så? Tokhäst!


 


 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards