sofiastotto

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Dagens

Av Sofia Lindström - 14 juli 2011 17:03


Idag har jag varit på "Skog och Landskap" och handlat foder. Det fick bli en ny mineral hink, och två säckar krossad havre. Skönt att fylla fodertunnorna så man har mat som räcker ett tag.


Sen till dagens träning. Det blev lite löslongering i padocken men han va så seg, så det fick bli lite löshoppning i ridhuset också. Och när han fick se hindren blev det lite mer fart i han. Så söt när han galloperar i räser fart. Haha..


Totto fick testa hans nya flugtäcke, och det passade ferfekt. Ett väldigt enkelt täcke som jag köpte på ullared för endast 80kr. Tänkte försöka ha på det på honom när jag lasttränar, så att han inte ska få panik över alla kryp som biter honom. Vore väldigt onödigt känner jag!


Sen som jag skrev igår så skulle jag lastträna med, så det fick det bli. Han gick på jätte snällt. Jag tesade än en gång att knyta fast honom i bommen, med ett grimmskaft med panikhake om han nu skulle få panik. (Han har fått för sig att när han ätit klart att han ska gå ut med en gång, så nu testade jag att sätta fast honom ordentligt för att han inte skulle kunna kasta sig bakåt) Men såklart så skulle han testa att gå bakåt, men när han kände att det tog stopp på gick han frammåt igen. Skönt! Han fick stå och mumsa länge i sin foderhink. Och jag tror faktiskt att han gillar transporten bara mer och mer. Träning ger färdighet!


Vi ställde oss också så att Totto fick mumsa gräs, så mysigt att bara umgås och lyssna på när sin älskade häst äter, det låter så gott.


Här är några bilder från transport träningen, täckes provning och gräs ätning:



       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards