sofiastotto

Alla inlägg under januari 2013

Av Sofia Lindström - 2 januari 2013 20:58


Varför ska blogg suget gå så enormt upp och ner som det gör just nu? Ett par dagar i rad uppdaterar jag med 3-5inlägg per dag, för att sedan gå till ett knapert inlägg på hela dagen.. Det går i vågor hela tiden, och jag tycker det är SÅ tråkigt att jag inte kan bidra med intressanta och läsvärda inlägg..    Blir trött på mig själv! Och det är väl kanske det jag är just nu, trött. Har varit mycke runt jul och nyår, både med jobb, julklappar, nyårsfix osv. Mycket på samma gång helt enkelt. Hoppas att jag kommer tillbaka till mitt riktiga jag snart, så att jag kan hålla en jämn och fin uppdatering här på bloggen. Vad sägs om det?   

Som vanligt är det fritt fram att fråga mig om hästreliterade frågor! Jag har ändå hållt på med hästar i över 25år, så lite kan jag säkert bidra med!   



Någon mer än jag som fick lite vårkänslor idag?

 


 

Av Sofia Lindström - 1 januari 2013 21:05


 2013 är nu här! Det innebär att Totto blir 5år och Mimmi 13år. Fina hästarna!  


Har varit dåligt med bloggning nu under ett par dagar, har varit mycket inför nyår, och på nyårs dagen hade vi 6pers här som åt mat, lekte lekar och skålade champange. MYS på hög nivå!   Vi firar alltid nyår ihop, tradition!



Första gången som vi firar nyår i vårt hus och även första gången som jag har hästar hemma. Jag hade ingen aning om hur dom skulle reagera på raketer. Tolvslaget kom och jag sprang ner till hästarna direkt efter vi skålat. Dom stod och tryckte i ett hörn längst ner i hagen. Såg skärrade ut men stod ändå still (hade fantiserat ihop ett skräckexempel, med att hästarna skulle springa omkring i panik och sedan hoppa över eller springa rakt igenom staketet). Jag gav dom hö så att dom hade något att tugga på. Tyckte att dom skötte sig SÅ bra!

Idag när jag gick ut till hästarna i morses så va dom uppskärrade fortfarande, men nu på kvällen så hade dom hittat tillbaka till lugnet igen. Skönt att det är ett år kvar tills nästa gång!


Blir era hästar rädda för raketer? eller bryr dom sig kanske inte?

 

 

 

 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards