sofiastotto

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Sofia Lindström - 13 november 2011 21:01


Svar från frågestunden


Fråga från Ellen:

Undrar lite om er framtidsplaner med träning och tävlingar?


Svar:

Jag svarar på frågan som det ser ut i närliggande framtid, (nästa år)...

Framtidsplaner med träning är ju så klart att utveckla oss mer. Utbildning, så som formen och olika rörelser, även inhoppning. Förhoppningsvis träna varje vecka för tränare och kanske också åka iväg på träningar, han blir ju trots allt 4år nästa år. Så då gäller det att komma igång lite extra!


Tävlingar får vi vänta med ett tag, men clearrounder kommer vi att starta så fort vi känner oss redo. Första clearrounden kommer garanterat bli hopping, då det är vår starkaste sida. Höjden har jag ej bestämt i nuläget, men det kommer så klart vara mini hinder till att börja med! Sen får vi väl se om vi vågar oss ut på någon dressyr clearround. LD:1an ska vi säkert våga oss ut på iaf.   



Fråga från Amelie, Emma och Lina:


Tävlar du? :) Isåfall i vad? :)


Svar:

Nej. Min häst är bara 3år så vi får inte tävla än. Men nästa år ska vi försöka att komma igång. Vår (min) högsta dröm är att starta fälttävlan!


Fråga från Lisa:


Vad har du för mål med ridningen?


Svar:

Målet med min ridning är så klart att utvecklas och att rida bättre! Jag vill få finare sits, känna att jag kan inverka på hästryggen (och marken) på bästa sätt, och på det bästa sätt som hästen "kräver". Jag vill kunna rida många olika hästar bra, stora som små.  


Fråga från Erica och Julia:


Vad gillar du mest med ridningen?

Het häst/ trög häst?

Lindor/ benskydd?

Rider du ALLTID med hjälm?


Svar:


Det jag gillar mest med ridningen är när allt känns helt perfekt! När jag känner hur hästen dansar tillsammans med mig eller när man får det där perfekta språnget. Känslan av att vara ett team, att vara ett! Sen är kommer väl hoppning liite före dressyren. Men tycker att dressyren är så pass viktig, och är helt säker på att man kan hoppa bättre om dressyren är välslipad!


Het eller trög häst? Jag vill väll helst att det ska vara något mitt emellan. Sen tycker det är fantastiskt kul att testa att rida alla olika sorters hästar, het som trög!!!


Benskydd har jag alltid på min häst när jag rider eller arbetar honom från marken även boots fram. Benlindor åker på när jag vill piffa till oss lite extra och matcha med annan utrustning.  


Jag kan helt ärligt säga att jag rider till 99% med hjälm. De enstaka gånger jag ridit utan hjälm är när jag inte hade tänkt att rida, men inte har kunnat motstå efter ett tag, och då har det mest inneburit lite skritt barbacka. Vilket jag måste poängtera är mega dumt och jag rekomenderar verkligen ingen annan att göra samma sak!



Tack så mycket för ert engagemang med frågor! Super kul! Hoppas det gav er något och att ni är nöjda med era svar!





Vill säga till nyfikna att frågorna hittar ni i kommenrarfältet, där ni också kan hitta länkar till bloggar!



Bild från idag, söta isisar:

   


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards