sofiastotto

Alla inlägg den 16 november 2011

Mys

Av Sofia Lindström - 16 november 2011 07:06


Igår så stod det endast borstning på schemat, och det upskattades vill jag lova! Totto njöt för fullt och stod och halvsov.

Ibland får Totto för sig att stå helt stilla i stallgången, en sån dag hade han igår. Han brydde sig inte om andra hästar, eller folk och hundar. Han stod bara och njöt. Dom dagarna upskattar jag mycket och hoppas på att det kommer att bara bli fler av dessa underbara stunder.

Totto är ju inte gamal, så han får lätt för sig att han ska stå och dansa runt lite när man grejar med honom (speciellt när man sätter på honom skydden på benen). Det går väldigt i perioder, och dom har utökat lite mer nu när han får en massa havre. Vissa dagar blir det bara attt dra några drag med borsten, för att inte komma i konflikt med honom. Där emot hoppar jag aldrig över den träning som jag tänkt mig, även när han är som jobbigast. Tror ju att när han är som värt, så är det överskottsenergi som lurar, och då behöver han motioneras.


Hur är era hästar i hanteringen?


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards